Shopping Cart
Subtotal
Taxes
Shipping
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

Chauffeursvereniging

Flupland - Tholen

Truckersrit 2010

Zaterdag 26 juni 2010:

EEN FEESTDAG!

Vandaag werd de jaarlijkse 'Schutserit' in de gemeente Tholen verreden. 's Morgens vroeg lachtte de zon ons reeds toe, dus dat was een geweldig voorteken. De dag kon niet meer stuk. Uiteraard was deze dag met regen ook doorgegaan, maar de zon maakt alles toch mooier en vrolijker. Wel was het voor ons bijna ondenkbaar dat het nog mooier kon worden dan dat het de vrijdagavond voorafgaand aan deze dag al was. Die avond hebben we alle attenties ingepakt die door diverse ondernemers voor de deelnemers beschikbaar waren gesteld. Bij het aanschouwen van al dat moois en lekkers paste maar een woord: 'Dankbaarheid'. De vrijgevigheid van de ondernemers om mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking een onvergetelijke dag te bezorgen heeft ons ontroerd.

Dank u wel, mannen van de weekmarkt (Textiel Janssen, 't Stoepje, De Groentebroer, De Bolle Bo, Vershandel van Loon), de kleine winst (Kees van de Sjap), Tekno, Trucks, Krijger Molenaars, Euromaster, Bouman Potter, Ben de Rooij carrepair, Slagerij Slager, Pieperline In de vroege ochtend was men al flink aan het poetsen. Iedereen wilde met een zo schoon mogelijke truck bij de Schutse verschijnen.

Na al deze bekommeringen was het tijd voor een fotosessie op onze eigen Koaie. En toen was het tijd. We konden in konvooi op weg naar Oud Vossemeer. Daar aangekomen vielen we van de ene verbazing in de andere. Ella en haar gevolg hadden alles weer tot in de puntjes geregeld. Natuurlijk, zonder chauffeurs geen truckersrit, maar zonder goede organisatie ook niet. Voor deze mensen dan ook graag een gemeend 'Dank u wel' Vestigingsdirecteur Dorst heette iedereen welkom. De gemeente Tholen werd vertegenwoordigd door wethouder Oudersluis.Als laatste kreeg onze secretaris het woord. Als vereniging deden wij in de trend der traditie, de Schutse een schaalmodel van een vrachtauto cadeau. Huib Dorst nam deze graag in ontvangst. Kien als hij is wilde onze secretaris zich in het bijzijn van de wethouder nog even hardop afvragen waar de 70 trucks na afloop zouden parkeren? Wat zou het mooi zijn als dat op een goede voorziening in de gemeente Tholen kon. Na al de mooie woorden kon het startsein worden gegeven. Instappen maar! Tja, en daar werden we toch allemaal wat stiller. Dagelijks stappen wij meerdere keren vlot in en uit een truck, maar voor sommige van de deelnemers is het onmogelijk om dit zonder hulpmiddel te doen. Dat gezondheid een groot goed is, werd hier maar weer eens heel duidelijk. Toen de deelnemers allemaal zaten, was het aanzien van hun gezichten, het mooiste moment van de dag. Het werd een mooie rit door alle kernen van de gemeente Tholen. Met volop belangstelling langs de kanten van de route en met prachtig weer werd het een onvergetelijke dag, Moe maar voldaan waren we om 17.30uur weer terug bij ons startpunt.