Shopping Cart
Subtotal
Taxes
Shipping
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

Chauffeursvereniging

Flupland - Tholen

Truckersrit 2011

Zaterdag 25 juni.

De dag begon wat teleurstellend, want de lucht was grauw, en het regende flink. Dat was nu niet bepaald een goed voorteken. Maar ja, weer of geen weer, die rit moest uiteraard doorgang vinden.

Een minder mooi luchtje.

Dus jassen aan, en auto's wassen. Eén voordeel had die regen wel, het vuil was lekker los geweekt.

Ouderwets handwerk.

Na de hele ochtend buienradar bekijken kwam toch daar het moment van vertrek.

De afgevaardigden uit Flupland.

Na een fotosessie op de Fluplandse kaoie, ging het op in kolonne naar Oud Vossemeer. Daar werden we aller hartelijks ontvangen door deelnemers, en de mensen van achter de schermen. Want zonder de regelneven (of nichten, kijk maar hoe U ze noemt) staan wij daar wel, maar vertrekken we nooit. Alles was weer als vanouds. Dus gewoon tot in de puntjes geregeld. Natuurlijk was er de stress van de dingen die op het laatst nog geregeld moesten worden, maar dat hoort erbij. Na een een welkomswoord van 'Schutse-baas' Huib Dorst, en een woordje van onze secretaris was het moment van vertrek daar. Veel van de bijrijders kunnen met de chauffeurs mee, en op eigen kracht (met wat hulp van de chauffuer) zelf in de cabine komen, maar sommige moeten vanuit een rolstoel de cabine in getild worden. Zulke bijrijders, van heel jong tot oud, geven een gezond mens toch wel te denken. We klagen wat af, maar als we dan naar die mensen kijken, dan mogen toch wel heel dankbaar zijn. Toen iedereen goed zat, kon de stoet van 75 vrachtauto's vertrekken.

Ko Sturris ( 2e van links) omringt door het MBTZ.

Onder begeleiding van politie, welke werd ondersteund door het MBTZ, maakten we een rondrit door de gemeente Tholen.

Door het mooie Thoolse landschap.

Via St Philipsland, St Annaland, Stavenisse, St Maartensdijk, Scherpenisse, Poorvliet en Tholen reden we naar Oud Vossemeer. Hoewel het nog steeds nat was buiten, stonden er veel toeschouwers langs de route. Nu zal menigeen wel zeggen, de Zeeuw'n binne zunig, en komen dus op zo'n gratis evenement af, maar dat zien die mensen dan fout. Die Zeeuwen komen hier op af, omdat ze heel goed begrijpen dat onze medemens met een handicap deze dag de aandacht moeten krijgen. En die toeschouwers, die maken zo'n dag helemaal compleet. In St Philipsland kregen de bijrijders en chauffeurs enkele leuke attenties. Menig bedrijf had producten geschonken aan de chauffeursvereniging voor deze dag. In Stavenisse kregen de bijrijders een tas met versnaperingen, en in Poortvliet werden de chauffeurs verblijd met een presentje. De klok tikte langzaam verder, maar niemand lette daar op. Deze dag hadden we met de tachograaf niets te maken. Nee hoor, alle tijd! Na een lange zit kwamen we moe maar voldaan rond 17.30 terug op het vertrekpunt.

En wie reden er allemaal mee deze dag?

Extra foto's? Klik hier. (Heeft U nog foto's voor ons? Mail ze door naar [email protected] Dank U voor de moeite.